maandag 24 maart 2014

Travel journal


Travel journal

Reizen! Daar houd ik van, ik ben dol op het ontdekken van nieuwe plaatsen.
Toen ik nog maar 3 jaar oud was woonden mijn ouders met mijn zus en ik in de staat Californië voor een paar maandjes.
Ik weet er niet heel veel meer van, ik weet alleen nog dat mijn vader mee hielp met het bouwen van een huis en dat hij dan met vieze handen thuis kwam.
Mijn zus en ik vonden dat vet stoer en maakte dan onze handen ook vies in het zand.
Mijn zus was 6 en die moest daar naar school dus zij weet er wel nog wat meer van.

In 2007 zijn we nog een keer met z’n allen voor 2 weekjes naar Amerika gegaan om vrienden te bezoeken, dit keer in Oregon.
Toen wou ik eigenlijk niet meer weg.
Ik had daar vrienden gemaakt ik vond het geweldig! Wat een prachtland.
Thuis aan gekomen begon ik te sparen, ik moest en zou terug naar Oregon.
Ik mailde nog elke week met een vriend genaamd Peter die ik daar in 2007 had leren kennen.

5 jaar later in 2012 had ik genoeg van school, ik heb altijd al een zeer diep gegronde haat voor school gehad, al zo lang ik me kan herinneren.
Ik was begonnen aan de kappers opleiding, maar het maakte me niet gelukkig.
Ik stopte met school om meerdere redenen.
Toen zat ik thuis…
Baantjes waren toen al moeilijk te vinden en mijn zelfverzekerdheid was ook ver te zoeken.
Ik had altijd al baantjes gehad en had rond die tijd genoeg geld gespaard om een ticket te kopen en om me een beetje te vermaken in Oregon.
Dus ging ik met mijn vader achter de computer zitten om eens voor de grap naar tickets te kijken.
Mijn vader en ik zijn beste wel impulsief, ik geloof dat we binnen een half uurtje in eens een ticket gekocht hadden voor mij.
Wouw wat spannend ik zou in mijn eentje 2 maandjes naar het prachtige Amerika gaan waar ik 5 jaar geleden verliefd op was geworden.
Ik kon voor 2 maandjes verblijven bij de ouders van peter die ik in 2007 ontmoet had.
Ik kenden zijn ouders eigenlijk helemaal niet dit maakten het des te spannender ik was toen 18 jaar oud.

Voor ik het wist was het al zo ver en zat ik in de auto op weg naar Schiphol.
What was i thinking!? Ik kan dit toch helemaal niet! Straks stap ik in het verkeerde vliegtuig!         
Alle denkbare doem scenario’s gingen door mijn hoofd.
Mijn ouders en mijn zus brachten mij naar Schiphol waar mijn oom stond te wachten om mij uit te zwaaien.
Ik geloof dan mijn ouders nog veel banger waren dan dat ik was haha.

                                       

Nou daar ging ik dan..  op weg naar mijn grote avontuur. 
Voor het eerst op eigen benen.
Van Amsterdam 8 uur en 35 minuten vliegen naar Washington en van Washington 5 uur en 55 minuten vliegen naar Portland in Oregon.  
Ik heb de hele reis turbulentie gehad, ik vond t dood eng. 
Maar het was het allemaal waard.

Als ik in mijn dagboek lees zie ik dat ik al voorspeld had dat 2 maanden te kort zou zijn, en dat was zo.
Binnen een maand had ik mijn ticket al verlengd naar 3 maanden (90 dag), 
dat is de maximum tijd dat je in de VS. mag blijven zonder visum. 


Woensdag het vervolg.


4 opmerkingen:

  1. Super leuk! Ik schrok net toen ik opeens een foto van papa zag op bloglovin hahah!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja zie je in een je ouders en je oom :p ik vind t vet leuk om er over te schrijven, alle herinneringen komen weer naar boven

      Verwijderen
  2. Gaaf, ik zou dat denk ik echt niet durven.. of nouja niet naar Amerika! Leuke blog, ik volg je nu via bloglovin! :)X
    www.ingewm.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel, wat leuk :) ik dacht zelf ook dat ik het niet zou durven, maar t was een geweldige ervaring

      Verwijderen