vrijdag 28 maart 2014

travel journal artikel 4



Peter moest naar een sollicitatie in Salt Lake City, dat is ongeveer 3 dagen rijden. De Amerikanen noemen dit “om de hoek”, ik noem dit ver weg…
We namen het vliegtuig heen en we gingen met de auto terug naar Oregon.
In Salt Lake City hebben we een paar dagen bij Peter zijn broer gelogeerd.
Na een paar dagen kwam een zus van Peter met haar vriend. Die waren ook op weg naar Oregon en konden ons oppikken.
We zijn we met z’n vieren terug naar huis gereden.
Het was heel erg heet in een kleine Volvo met volle bepakking zonder airco.
Maar het was wel heel gezellig, we hebben tussendoor gepicknickt en Hot-Springs bezocht.
We hebben in Idaho gekampeerd op Peter zijn manier, ik vond het geweldig.

        
   
De laatste maand heb ik bij Toddy gelogeerd, een vrouw die ik al sinds kleins af aan ken. Ik noem haar altijd mijn tante.
Ik heb in die drie maanden ook veel tijd meet haar twee zoons (Adam en Patrick) door gebracht.
Hun zijn als broers voor mij geworden in die maanden, wat heb ik met die kerels gelachen, en wat mis ik ze als ik over hun schijf.
Ik ben met Adam en Patrick naar Mount-Hood geweest, dat is een bekende berg in Oregon.



Op mijn laatste dag in Oregon kreeg ik een afscheid ’s etentje met iedereen die ik er graag bij wou hebben.
Ik heb de laatste nacht bij Adam thuis geslapen.
Toen was het tijd om afscheid te nemen, ik heb echt gehuild ik wou helemaal niet meer weg!
Daar ging ik dan weer met mijn koffertje de weg aan het zoeken op het vliegveld.
Ik vloog eerste naar Chicago.
In het vliegtuig kreeg ik dubbele gevoelens, ik wou zo graag in Amerika blijven bij al die mensen die ik lief had, maar ik wou ook heel graag mijn ouders en mijn zus weer zien.
Ik wist dat als ik thuis zou komen mijn ouders er helemaal niet zouden zijn. Die waren voor hun werk een week weg.
En ik wist ook dat me zus een dag of 2 later op vakantie zou gaan.
Ik heb mijn zus echt heel erg gemist die maanden, ik zocht haar filmpjes dan op, op YouTube om haar stem even te horen.

Op Chicago aan gekomen moest ik overstappen op een vliegtuig naar Amsterdam.
Het vliegtuig had kuren en iedereen moest het vliegtuig in en uit.
Ik raakte in gesprek met een man die ook naar Amsterdam vloog.
Toen ik hem vertelde dat ik in Amsterdam was geboren, vroeg hij met grote  verbazing waarom ik dan geen Nederlands kon spreken.
Ik had niet door gehad dat ik Engels met die man had staan praten, dus probeerde ik het in het Nederlands, nou dat ging voor geen meter! Ik kon het niet meer Haha.

In Amsterdam werd ik door mijn zus en mijn zwager op gehaald. Het was super leuk om ze weer te zien!
We gingen dan ook gelijk uit eten en aan de cocktails!!!



Ja, en toen was mijn geld op… mijn zus en zwager waren op vakantie en mijn ouders waren ook weg.
Haha ik heb de hele week uit mijn zus haar vriezer gegeten.
Ik had nog nooit meegemaakt hoe het was om gewoon echt helemaal geen geld meer te hebben.
Gelukkig heeft mijn zus heel veel spinazie in haar vriezer.
Diepvries spinazie heeft mijn leven gered!

Een week later kwamen mijn ouders weer thuis, het was super leuk om ze weer te zien en ze al mijn verhalen te vertellen!!

               

Geen opmerkingen:

Een reactie posten