zondag 30 maart 2014

Ik ga op reis en ik neem mee?




Ik ga op vakantie!

Ik ga heerlijk 3 weekjes road trippen door Amerika.
Jullie zullen dus 3 weekjes even niet zo veel van mij horen.

Maar wat neem je nou mee op vakantie? En wat mag er nou wel of niet in je handbagage?
Als je naar Amerika vliegt merk je dat ze daar heel erg streng zijn.
En als je op het internet zoekt merk je dat  je een hele grote onoverzichtelijke lijst  te zien krijgt met een hoop dingen die je niet mee mag nemen.
Een lijst met allemaal gekke dingen zo als: dynamiet, bus kruit, pijen, vuurwerk, bijlen en vuurwapens.
Dit is natuurlijk logisch.
Ik heb hier onder een lijst gemaakt van de dingetjes die misschien iets minder “logisch” zijn, en die je misschien over het hoofd zou kunnen zien.

Hoe groot en hoe zwaar je handbagage mag zijn verschilt per maatschapij.
Met een gewicht tussen 7 en 10 zit je meestal wel goed.
Laptoptassen, handtassen, trolleys, cameratassen, rugzakken en alle andere soorten tassen worden gezien als een stuk handbagage, tenzij je business klas vliegt dan geldt dit vaak niet voor laptoptassen.
De afmetingen moeten ook altijd binnen bepaalde grenzen vallen. De meeste luchtvaartmaatschappijen hanteren een grens van 55 x 25 x 35 centimeter (lengte x breedte x hoogte).
Bij lufthansa is dat 57 cm x 54 cm x 15 cm.
Bekijk voor dat je op vakantie ga even de site van je maatschappij.
  
·        Scheermesjes mogen niet mee nemen het vliegtuig in.
·        Ook (nagel) schaartjes zijn niet toegestaan.
·        Alle vloeistoffen en gels zijn ook niet toegestaan tenzij: ze verpakt zijn in een verpakking van maximaal 100 ml. Die verpakking moet weer verpakt zijn in een doorzichtige hersluitbare plastic zak van maximaal 1 liter.
·        Ook je lenzen vloeistof en je neusspray moeten ook in dat zakje.



·        Per persoon mag je maar 1 zo een liter zak mee nemen in je handbagage.
·        Baby voeding of medicijnen mag je meenemen als je kan aantonen dat je die nodig heb tijdens de reis.
·        Als je gels of vloeistoffen koopt op het vliegveld zelf (ik geloof na de paspoortcontrole) worden deze  geseald en voorzien van een zegel die je niet mag breken. Breek deze pas bij je eindbestemming en niet als je nog moet overstappen, dan heb je de kans dat hij de tweede vlucht niet meer mee mag. Bewaar het bonnetje.
·        Stenguns, gummi knuppels, soldeerlampen en ijspikken mogen natuurlijk ook niet mee ;).  

Ik heb een tas van mij tante als handbagage, zij is er overal mee naar toe geweest.
Ook mijn moeder heeft er mee gereisd.  



Nu zet ik deze traditie voort.

·        Ik neem 2 boeken mee omdat ik simpelweg niet kan kiezen.
·        Ik neem ook 2 puzzel boekjes mee, ik moet immers toch 11 uur op me kont zitten.
·        Snoepjes zijn heel belangrijk! Ik heb ze geschept bij de jamin.
·        Ook wat hartigs is lekker ik heb kleine bifi worstjes mee, ik weet dat me zwager ze ook erg lekker vind. Ik bewaar de worstjes is een koel verpakking.
·        Ook neem ik mijn schets boek mee, ik vind het heerlijk op te tekenen. Ik heb een handig blikje waar ik wat potloodjes in kwijt kan
·        Wat ook heel erg handig is in het vliegtuig zijn vochtige baby doekjes om je handen mee schoon te maken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten