vrijdag 14 maart 2014

Mijn eigen losse thee



Mijn eigen losse thee

Ik schrok van het nieuws dat er vaak suiker in de thee zakjes zitten.
Dus heb ik anderhalve week geleden 2 bosjes munt gekocht op de oosterse markt.
Dan maak ik wel lekker mijn eigen thee, dacht ik.
Maar nou wist ik niet zo goed hoe ik de munt moest bewaren voor mijn kopjes thee, dus heb ik er mee geëxperimenteerd.

Ik heb een bosje munt onder water in de koelkast gezet.
Het bosje dat ik gekoeld in water bewaarden bleef een dikke week goed




Het andere bosje heb ik ongeveer anderhalve week laten drogen.
Ik heb hem gewoon in de keuken gehangen, veder heb ik er niets mee gedaan.
Van het gedroogde bosje heb ik losse thee gemaakt.

Je kan de blaadjes van de takjes knippen of je kunt de blaadjes gewoon van het takjes schuiven.
De takjes wilde ik niet in de thee. Ik heb ze weg gegooid.
Ik heb daarna de blaadjes tussen mijn vingers klein gemaakt.
Zodat ze in mijn thee zeefje pasten.
Bij de Hema kun je voor 2 euro een thee zeefje kopen in de vorm van een lepel.
Hier kun je de losse thee in doen, giet er kokend water op en drinken maar! (wel even blazen)    
Thee drinken op deze manier vind ik het lekkerst. Een goede tip bij munt thee is om een klein beetje honing  in de thee te doen.
Ik stop de thee in een klein bakje, ik heb nu een leeg schoongemaakt ijs bakje gebruikt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten