donderdag 27 maart 2014

Travel Journal artikel drie

travel journal  

vervolg op woensdag 26 maart
Peter moest nog twee weken naar school voor dat hij helemaal klaar was en naar college mocht.
Ik mocht met hem mee van het school bestuur en maakte daar al gouw vrienden.
Ik raakte bevriend met Alaina, bij onze eerste kennismaking leek het wel of we al jaren vriendinnen waren.
Ze kwam me vaak op halen bij Peter thuis om gezellig te gaan shoppen.

Ook mocht ik met Peter mee naar prom, een groot eindejaarsfeest voor als je school verlaat.
Denk aan mooie jurken en muziek, prom is een “big deal” in Amerika.
Dus ik moest nog veel meer shoppen om natuurlijk een mooie jurk voor prom te kopen.
Prom was leuk. De zussen van Peter hadden mijn haar en make-up gedaan.
Dit zorgde ervoor dat ik mijn eige zus echt begon te missen.
Rosa had altijd mijn make-up gedaan bij dit soort dingen.



Al snel kwam ik er achter dat ik maar n beetje op mijn geld moest gaan letten, ik leefde als ‘God in Frankrijk’ en kon dat natuurlijk geen drie maanden
volhouden.
Gelukkig kreeg ik al snel een baantje aan geboden door de zus van Peter om nanny te zijn voor haar tweeling.
De meisjes (Gwen en Claire) waren gek op mij en ik op hun, dus ik vond het geweldig.

Peter zette mij een paar ochtenden in de week af bij het huis van zijn zus en dan ging ik daar aan het werk.
Spelen met de kinderen, lunch maken, naar bed brengen in de middag.
Ik zong de meisjes altijd in slaap, nou kan ik voor geen meter zingen maar het scheen gebruikelijk te zijn daar.
Als de meisjes sliepen deed ik de afwas en maakte ik schoon.
Een paar uurtjes later kwamen ze hun bedje uit en was het tijd om nog veel meer te spelen.
Tv kijken was daar niet gebruikelijk, in de huiskamer stond dan ook geen tv.



Vaak kwam Alaina langs en hielp zij mij met de kinderen, dat was altijd super gezellig.
zij pasten ook op veel kinderen en ik hielp haar daar dan ook weer mee, we verdeelden altijd het geld.
Als Alaina er bij was gingen we vaak naar het park.
In mijn eentje durfde ik niet met de tweeling naar het park want Gwen renden net zo hard naar links als dat Claire naar rechts rende.  
Ik denk dat ik mij te verantwoordelijk voelde.

Soms paste ik en Alaina wel op 7 kinderen tegelijk, met ze tweetjes was het n stuk makkelijker.
Op maandag paste ik op de tweeling, samen met hun vader Stuart.
Een man die auto’s verkocht, een man die kon lullen als brugman en ooit gebruikte sokken op E-bay had verkocht.

We waren vaak met een klein groepje meiden, soms hielpen we de moeder van Alaina in haar tuin.



In de avonduren gingen we met Alaina, Pete en nog veel meer vrienden naar buiten om een kampvuurtje te stoken en een biertje te drinken.

Dit was altijd zo gezellig! 


vrijdag het vervolg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten