zondag 2 maart 2014

Healthy budget tip




Healthy budget tip

In Beverwijk heb je de zwarte markt, dat wisten we wel.  
Maar daar aan vast heb je de oosterse markt.
Bij de oosterse markt hoef je geen intree te betalen.
Er is een enorm aanbod aan verse groente, fruit, vlees, noten en nu ook de superfood’s.
Alles is vers, je mag alles proeven en er hangt een leuke sfeer.
Superfood’s zo als lijnzaad, goji bessen en chiazaad tegen een ongelofelijke prijs.

Ik heb laats een emmertje chiazaad van 500 gram bij de tuinen gekocht, dit koste mij toen 13,99.
Ik heb bij de oosterse markt  150 gram chiazaad gekocht voor 1,50,- dat is ongeveer 5 euro voor 500 gram wat een verschil!! Dit schilt 9 tot 10 euro.

Ook heb ik 250 gram goji bessen gekocht voor 3,50.
Dit kost bij de tuinen 12.99 voor 200g.
Dit schilt zo ongeveer een 10tje.

Ik heb ook een kilo paprika’s  gekocht voor 2 euro. Bij bijvoorbeeld de Albert Heijn kost 1 paprika 0,79 cent.

Thuis houden wij echt van verse munt thee dus hebben we 2 bosjes munt gekocht voor  1 euro.
Lekker hoor! Maar nou vind ik het moeilijk om verse munt vers te houden.
heb ik in de horeca gewerkt en daar bewaarde wij het altijd in een bak met water in de koelkast.
Toch hoor ik vaak dat mensen hun bosjes laten drogen, wat zou nou lekkerder en handiger zijn? Vers houden in water betekent dat je het toch redelijk snel moet opmaken anders gaat het over datum en kleurt je water bruin/zwart.
Het drogen van de munt daar in tegen hou in dat je het veel langer kan bewaren maar ja dan is het natuurlijk niet meer vers.

Ik ga het allebei uit proberen.      


   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten