maandag 17 maart 2014

gluten vrij bier van de tuinen




Gluten vrij bier.

Ik heb geen coeliakie maar ik reageer niet zo goed op gluten, daarom probeer ik het gluten gehalten in mijn keuken te verminderen.
De pasta die ik eet is gewoon volkoren pasta en is niet gluten vrij, de ingrediëntenlijst staat me gewoon niet aan.
Ook heb ik nog geen volkoren pasta gevonden in een gluten vrije variant.
  
Maar ik heb laatst wel bij de tuinen gluten vrij bier gekocht.
Dit biertje heeft een internationaal Award gewonnen! Lekker biertje dus.
Met bijna 8 euro voor 4 flesjes is het een dure koop vond ik, maar ik besloot het te proberen.
Vooral “the 100% natural ingredients” sprak mij aan.
Het bier is van het merk Daura-Damm en bevat 5,4 % alcohol.
De ingrediëntenlijst van dit biertje bevat : Water, Barley Malt, Rijst en  Hop.

Ik zelf vind het biertje super lekker  =)
Hij smaakt niet anders dan andere biertjes, hij is vrij licht en drinkt makkelijk weg.
Als je allergisch voor gluten bent of echt graag alleen natuurlijke producten wil eten en drinken is dit biertje echt een aanrader.
Maar om dat hij net zo lekker is als ander bier en omdat ik niet allergisch ben voor gluten, vind ik het biertje toch net iets te duur.
Ik heb er 7,99 voor betaalt. Ik ben nog op zoek of ik hem ergens goedkoper kan vinden.




4 opmerkingen:

  1. Dat is dus 2 euro per biertje, moet je nagaan wat we op het terras neerleggen voor een biertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja duur he, maar op het terras betaal je ook voor het plekje waar je zit, en het fijt dat het biertje voor je getapt getapt word haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OMG .. I must try this I am gluten sensitive

    BeantwoordenVerwijderen