woensdag 12 februari 2014

eerste hulp bij het eten met stokjes


Met stokjes eten

Daar zit je dan starend naar de stokjes naast je bord, op de plek waar normaal gesproken een vork zou hebben gelegen. 
Hoe doen ze dat? Het eten met stokjes!
Ga je lekker uit eten met je vriendinnen, gezellig glaasje wijn er bij en die overheerlijke sushi, zit je dus met een probleem! 
Hoe moet je die sushi nou naar binnen krijgen zonder een vork! Hier wat tips    = )

Ik leg eerst  het eerste stokje met de dikkere kant op je duim (bij de rode pijl) en laat de dunnere kant op je ringvinger rusten (bij de blauwen pijl)  zo als je op de foto kunt zien.


Klem het 2de stokje tussen het topje van je duim en de wijs + middelvinger.
hier ook de dunne kan naar beneden.

Het is de bedoeling dat je alleen het bovenste stokje beweegt (tussen je duim en wijsvinger) het onderste stokje hou je stil.

 Je kan natuurlijk ook altijd aan de serveerster  vragen of je een vork mag, de meest restaurants hebben die wel liggen. Suc6 en eet smakelijk.

6 opmerkingen:

  1. Hihi ik moest wel even lachen om die eerste zin! :p Heb dat ook weleens gehad! Ik kan op zich wel met stokjes eten, maar als het lang geleden is loop ik toch altijd weer even te klungelen in het begin :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja in het begin is het altijd even zoeken naar de goeden grip. heb ik ook last van hoor. leuk dat je reageert

      Verwijderen
  2. Er is al meerdere keren aan mij uitgelegd hoe ik met stokjes moet eten, maar nog steeds lukt het mij niet! Ik denk dat ik toch maar voor de kinderstokjes ga... Wel heel duidelijk uitgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het blijft lastig, ik vind de kinderstokjes ook heet stoer hoor ;) bedankt voor je compliment

      Verwijderen
  3. Super leuk gedaan met die pijltjes op de foto's! :)

    BeantwoordenVerwijderen