zaterdag 15 februari 2014

koolhydraat arm en gluten vrije lunch



Lunch


Even geen brood? Veel mensen eten liever geen brood meer tussen de middag vanwege de hoeveelheid aan koolhydraten of van wegen allergieën.
Ik kan niet zo goed tegen brood en eet graag eiwitten na het sporten en wat is er nou lekkerder dan gegrilde kip?
Deze lunch is koolhydraat arm en gluten vrij!
Hier mijn recept:
Ik druk de kip plat met mijn had en snijd de kip oor de lengte door, zodat ik 2 dunnere stukken kip krijg.

The trick key to grild chicken is om geen Olijf olie in de grillpan te doen maar op de kip zelf.
Ik zelf laat de gril pan eerst heet worden, dan doe ik paprika poeder, peper en olijf olie op de kip.
Leg de kip in de pan en draai het gas op medium heat.
Snijd nu de harde kontjes van de mini asperges en kook ze in en klein laagje water. Ik doe het gewoon in een kleine koken pan. Doe dit pas als de kip al in de pan zit want de asperges zijn zo klaar.
  

Als de kip bijna klaar is snijd ik 2 tomaatjes door tweeën en strooi ik wat kaneel op de tomaatjes, dat klinkt heel raar maar het is echt heel lekker, probeer het eens. Deze tomaatjes bak ik de laatste 2 minuutjes mee.

Giet je asperges af zodra je er in kan prikken met een vork.
Als je niet zeker weet of je kip gaar is kun je er even in snijden als de binnen kant niet meer roze is maar wit dan is je kip gaar. Leg alles op je boord en eet smakelijk! (vergeet er niet bij te drinken)
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten