donderdag 1 mei 2014

Superfood Rauwe Cacao


Superfood Rauwe cacao


Rauwe cacao bevat meer antioxidanten dan alle andere superfoods.
Antioxidanten gaan de vrije radicalen tegen.
Die vrije radicalen zijn erg slecht voor je lichaam, ze ontstaan vooral door stres, zon, en ontstekingen.

Gebrande cacao heeft zijn meeste voedingswaarde verloren door het verhitten.
Zorg er dus voor dat je ongebrande (rauwe) Cacao koopt.
Cacao is afkomstig van de cacao bonen, cacao bonen groeien aan een boom. Die bomen groeien vooral in landen met een lekker tropisch klimaat rond de evenaar.
Rauwe cacao kun je in nibs (kleine brokjes) kopen, of in poeder vorm.
Het poeder is licht bruin van kleur en de nibs zijn donker.
Rauwe cacao smaakt gewoon naar chocola alleen dan minder zoet, want er is geen suiker aan toegevoegd.

Waarom is rauwe cacao zo goed voor je?

·        Het bevat veel zink.
·        Zwavel.
·        Vitamine A, B, C, D en E!!
·        Serotonine
·        Magnesium, een tekort aan magnesium levert stress, depressie  en slapeloosheid op  (handig om toch wat extra’s binnen te krijgen  toch?)
·        Antioxidanten.
·        Vezels.
·        Koper.
·        Omega 3 en 6.

Je kunt de cacao door je warme (niet mee koken in je pannetje) of koude melk doen.
Ook is het erg lekker door  je havermout, smoothies en yoghurt.

Ik hoor vaak dat mensen de gebrande cacao vervangen door rauwe cacao als ze een taart bakken. 
Dit maakt je taart helaas niet veel gezonder aangezien je de taart bakt en verhit in de oven. 


2 opmerkingen:

  1. Ik doe ze iedere morgen in mijn havermout maar ik kan nou niet zeggen dat ik ze echt lekker vind en naar chocolade smaken ze echt niet haha. Maar gezond, dat zijn ze wel ;-)!

    Liefs Rosie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. najaa! ik ben nog niet zo goed met computers haha, ik dacht dat ik je berichtje perrongeluk verwijderd had maar gelukkig niet haha.
      rauwe cacao is inderdaad niet zo lekker nee. wel heel gezond door de havermout :p

      Verwijderen