maandag 14 april 2014

Healthy Gluten vrije Gepaneerde Kip!


Healthy Gluten vrije Gepaneerde Kip!



Ja, ja glutenvrij en toch gepaneerd.
Dit is een super easy en lekker receptje.

Wat heb je nodig:

·        Een ei
·        Boekweitmeel of rijstmeel
·        Mais paneermeel
·        Kip

De boekweit of rijstmeel kun je net als de mais paneermeel in een Eco-Plaza of een biologische winkel kopen.
Zelf gebruik ik boekweitmeel, er is een mogelijkheid dat boekweitmeel eventueel sporen van gluten kunnen bevaten. 

Ik gebruik kip uit mijn vriezer waar ik over schreef in mij artikel “budget tip met kip”.
Ik haal de kip in de ochtend uit de vriezer zo dat hij avonds ontdooid is.
Leg de boekweitmeel en het mais paneermeel op een schoteltje.
En klop een ei.



1.      Haal de kip eerst  door de meel, zo blijft het ei beter plakken. (klop het overtollige meel er af)
2.      Haal de kip naar door het los geklopte ei.
3.      Als laatste haal je dan de kip door de maispaneermeel.



Verhit een beetje olijf olie in een pan.
Bak de kip op een middel heet vuurtje, leg in het begin heel even de deksel op de pan.
Paneermeel kan nog al snel verbranden dus let daar op.
Als de kip mooi goud bruin is gekleurd dan is hij goed.
Meestal duurt het garen van kipt z’n 10 minuten.  


eet smakelijk!! deze kip is ook erg lekker door een salade.
 


1 opmerking: