vrijdag 18 april 2014

De zalm burger!




What to do with your left -over salmon.


Dit is echt iets wat je moet proberen, heel simpel maar super lekker.
Vaak zijn de diepvries pakken zalm voorzien van 4 stukken.
wij zijn met ze drieën thuis dus dan blijft er altijd een stukje zalm over, en dat vind ik helemaal niet erg!
Een zalm burger is een heerlijke lunch, ik heb t voor het eerst gegeten aan de kop van de haven in IJmuiden en ik dacht dat kan ik ook!
Vaak maar ik het met alle “left-overs” die ik in huis heb, deze keer ook.

Wat heb je nodig:

·        Een bruine bol
·        Sla
·        Tomaat en / of komkommer
·        Rode ui
·        Kaas
·        (kapertjes)

Snij het broodje door de midden en beleg deze met sla, een beetje kaas, ui, tomaat en/of komkommer.
Ik verwarm de zalm meestal in de magnetron maar dat kan ook in een koekenpan met een mini scheutje olijf olie.
Leg de zalm op het broodje en gooi er wat kapertjes over heen, de kapertjes zijn niet de zien op de foto want ik had ze niet in huis maar ze zijn echt aan te raden! De kapertjes maken het gerecht af!  



Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten